×



تعبر المقالات الموجوده هنا عن وجهة نظر كاتبيها.

تعبر المقالات الموجوده هنا عن وجهة نظر كاتبيها.

رحمة حسن تستغيث من مُتحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد)

رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد)
نشر بتاريخ:  السبت ٦ أب ٢٠٢٢ - ١١:٣٤
رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد)

رحمة حسن تستغيث من مُتحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد)

موقع كل يوم - متحرش إلكتروني

وجاء في تعليق رحمة حسن على الصورة: ' متحرش إلكتروني.. متحرش سوشيال ميديا.. متعدي خصوصية مكان'.

وتابعت رحمة حسن سرد التفاصيل: 'الشخص ده من سنتين وهو بيبعت رسايل غريبة وبيعمل حاجات غريبة وبيضايق كل صحباتي البنات.. لو نزلت صورة أو حاجه معاهم وحتى الناس اللي بشتغل معاهم أو أصحابي في العادي بيدخل يدور على الأكونتات بتاعتهم ويبعتلهم أغاني وحاجات غريبة”.

وأكدت رحمة أن المتحرش لم يكتف المتحرش. معقبة: ' كل أصحابي مش واحد بس، عمل كده مع أكتر من حد، متتبع الأماكن اللي بروح فيها، ومش عارفة بيعرف منين أنا بقالي سنتين على الحال ده، آخرها المكان اللي كنت مفروض أروحه بكرة علشان شغل”.

رانيا يوسف والمتحرشين

كما تقدمت الفنانة رانيا ببلاغ لمباحث الإنترنت ضد المتحرشين بها على موقع التواصل الاجتماعي تويتر. وقالت إنها تلقت رسائل كثيرة تحتوي على ألفاظ خادشة للحياء قدمتها إلى الأجهزة الأمنية.

وأكدت حينها أنها ستواصل مطاردة وفضح كل المتحرشين بها بنشر أسمائهم وصورهم الشخصية.

وقالت رانيا يوسف خلال تصحريات متلفزة: “أنا هفضح كل المتحرشين وهنزل كل يوم صور 5 متحرشين على السوشيال ميديا وهكشف عن أسمائهم عشان الكل يعرف الجرائم اللي بيرتكبوها”.

عقوبة التحرش

وتكون العقوبة بالحبس مدة لا تقل عن 3 سنوات ولا تزيد على 5 سنوات.  أو بغرامة لا تقل عن 200 ألف جنيه ولا تقل عن 300 ألف جنيه أو بإحدى هاتين العقوبتين إذا تكرر الفعل من الجاني من خلال الملاحقة والتتبع للمجني عليه.

وفي حال تكرار الجريمة تتضاعف العقوبة سواء الحبس أو الغرامة بحديها الأدنى والأقصى.

رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد) رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد) رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد) رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد) رحمة حسن تستغيث من متحرش وتفضح بالصور تصرفاته منذ عامين! (شاهد)
مسابح مسبقة الصنع مسابح مسبقة الصنع
Casa Pools

* تعبر المقالات الموجوده هنا عن وجهة نظر كاتبيها.

* جميع المقالات تحمل إسم المصدر و العنوان الاكتروني للمقالة.

موقع كل يوم
1

أخبار كل يوم

lebanonKlyoum.com is 1021 days old | 1,033,209 Saudi Arabia News Articles | 22,685 Articles in Aug 2022 | 664 Articles Today | from 35 News Sources ~~ last update: 16 min ago
klyoum.com